Ви увійшли як Гість | Група "Гости"

Методичне об'єднання вчителів початкових класів КЗШ №130

Меню сайту
Бренд міста
Новини МОН
Календар
«  Липень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Аналіз роботи МО

В 2012-2013 н.р. ШМО початкових класів працювало над проблемою «Формування позитивної мотивації до навчання та розвитку креативної особистості.»

До ШМО входять 27 вчителів, які мають спеціальну фахову підготовку, а саме: 26 вчителів з вищою освітою і один вчитель із середньою спеціальної освітою.

Якісний склад вчителів на кінець року:

Вища кваліфікаційна категорія – 19

І кваліфікаційна категорія – 4

ІІ кваліфікаційна категорія – 2

Спеціаліст – 2

Мають педагогічне звання – 10

З них «Вчитель-методист» - 9,

«Старший вчитель» - 1

Враховуючи завдання ІІІ креативного етапу роботи над реалізацією обласної проблеми «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості 2010-2015 р.» МО склало основні напрямки роботи над проблемою:

1. Розробка та апробація системи діяльності вчителя, спрямованої на розвиток творчого потенціалу особистості;

2. Масове запровадження новітніх педагогічних технологій;

3. Накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності;

4. Системне відстеження психолого - педагогічного статусу учнів та динаміки їх розвитку;

5. Моніторинг якості навчання та життєвої компетенції школярів;

6. Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу, відповідно до здібностей та нахилів учнів;

Для роботи над проблемою вчителі м/о поставили перед собою певні задачі:

1. Комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів;

2. Зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації;

3. Розвивати інноваційний потенціал інтелектуально обдарованих дітей;

4. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитись до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.

За 2012-2013 н.р. було проведено п’ять засідань МО, на яких було розглянуті актуальні проблеми (Див. додаток «Звіт щодо впровадження нового Державного стандарту»).

Велику увагу МО приділяло роботі з обдарованими дітьми, які залучались до участі в районних, міських, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних творчих конкурсах і отримували перемогу. (Див. додаток «Робота з обдарованими дітьми»)

Методична робота – це безперервний, цілісний процес, спрямований на підвищення професіоналізму і кваліфікації вчителів, як показник якості кадрового потенціалу навчального закладу.

В 2012-2013 н.р. вчителі динамічної групи під керівництвом Ткачової А.М. працювали над проблемою «Розвиток креативних здібностей учнів» і намагались обґрунтувати необхідність розвитку креативних здібностей учасників навчального процесу та доцільність використання для цього креативних методів навчання. Представники групи ознайомились з публікаціями щодо розвитку креативних здібностей учнів в різноманітних періодичних виданнях, з основними методиками дослідження творчої особистості та створення умов для розвитку креативності, визначили в навчальних програмах можливі варіанти впровадження теоретичного досвіду в практику навчання та розробили і провели уроки, метою яких був розвиток креативних здібностей учнів.

В січні було проведено теоретичний семінар «Розвиток креативних здібностей учнів за допомогою креативних методів навчання» за участю членів групи. Учасники групи проводили майстер-класи для колег. Було створено презентацію Microsoft Power Роіnt щодо обґрунтування необхідності розвитку креативних здібностей та доцільності використання креативних методів навчання та розглянуто основні принципи роботи з сучасним учнями.

Члени групи брали участь у семінарі по новітнім освітнім технологіям, проводили уроки та виховні заходи з використанням методик розвитку креативних здібностей учнів.

Використання таких методик вже дає позитивні результати. Так, збільшується мотивація учнів до навчання, результативність, міцність засвоєння знань.

Проаналізувавши свою роботу, учасники групи розробили декілька рекомендацій, щодо усунення основних проблем використання запропонованих ними форм та методів роботи на уроках і зрозуміли, що розвиток креативності учнів має насправді неабияке значення для сучасного освітнього процесу, до того ж участь у динамічних групах активізує пошукову діяльність педагогів, сприяє їхньому професійному зросту та обміну досвідом. Саме тому буде актуальною подальша діяльність членів групи над вирішенням проблеми розвитку креативності учнів в наступному навчальному році.

Удосконалення системи курсової підготовки, активізація методичної роботи в районі була спрямована на самоосвіту, створення можливостей для особистісного та професійного зростання вчителів.

Так чотири вчителя: Жуковська Л.В., Висоцька Н. В., Сергієнко Т.Г., Смаровоз І.Ю. успішно пройшли курси підвищення кваліфікації при Педагогічному інституті КНУ, де викладачі-науковці відзначили їх досвід педагогічної роботи.

На засіданнях МО, під час тренінгів, обговорень за «Круглим столом», аукціонів, моніторингових досліджень, захистів експериментів, досвідів, конкурсів, тощо кожен вчитель презентував і звітував свої надбання з самоосвіти. Результативність роботи МО у цьому напрямку високо оцінила адміністрація школи.

На кафедрі атестувались два вчителя: Катренко О.Й. і Камнєва В.В.. Катренко О.Й. підтвердила вищий тарифний розряд, а Камнєва В.В. отримала ІІ кваліфікаційну категорію.

Протягом року вони активно виступали на засіданнях МО, ділилися своїм досвідом роботи, проводили відкриті виховні заходи та уроки.

В цікавій формі пройшов предметний тиждень МО (див. звіт), під девізом «Новини про світ незбагнений душею і серцем жадібно ловлю». Особливо відзначились такі вчителі: Морозова Л.М., Лісова А.О., Сергієнко Т.Г., Терещенко Л.І., Гриньова А.П., Висоцька Н.В., Жуковська Л.В., Мискіна С.П., Смаровоз І.Ю., Катренко О.Й., Камнєва В.В., Міхновська М.І., Ткачова А.М., Сніжко Л.О., Царенко Н.В., Мазур Я.К., практичний психолог Шолом Ю.В., соціальний педагог Рябова Н.А., які показали на практиці застосування новітніх технологій, спрямованих на розвиток творчого потенціалу особистості.

До складу МО входять чотири вихователя ГПД: Кобилянська І.С., Поліщук О.В., Мазур Я.К., Казмірчук Н.С., які разом з вчителями початкових класів, під керівництвом адміністрації створили належні умови щодо повноцінного відпочинку, виконання домашніх завдань, занять у гуртках, відвідування їдальні, виховних заходів, оздоровчих вправ та прогулянок.

У березні 2013 року Центром педагогічного інспектування здійснювалась перевірка роботи ГПД. Перевірка відзначила, що вихователі ГПД на належному рівні в своїй роботі використовують інноваційні підходи до планування роботи, інтерактивні форми проведення самопідготовки та дозвільні програми, години здоров’я.

Досвід роботи школи з питань організації роботи ГПД буде представлено на обласному семінарі у жовтні 2013 року.

Аналіз роботи МО свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівні викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів (див. «Результати підсумкових директорських контрольних робіт».)

Найефективнішим шляхом до самовдосконалення є вивчення, узагальнення, розповсюдження ППД, інноваційних форм і методів роботи. Саме це було головним у нашій роботі.

Тому поставлені задачі МО реалізовані і втіленні в життя. Члени МО готові до ІУ коригуючого етапу роботи в обласному науково-методичному проекті «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості 2010-2015р.»