Діалогічне мовлення має велике значення для розвитку спілкування і мислення учнів. Воно активізує, поширює їхній словниковий запас, привчає проводити аналітико-синтетичну роботу над словом і реченням, поліпшує фонематичний слух дітей, розвиває правописну зіркість, прищеплює інтерес і любов до мови та читання.

Спочатку заняття проводиться у класі – складаємо діалог. | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | Цікавий дидактичний матеріал на корекційних заняттях завжди викликає у школярів позитивні емоції. |
Засвоюючи та закріплюючи навчальний матеріал під час вправ в ігровій кімнаті, учні виявляють самостійність та ініціативу. | ![]() | ![]() |
Завдяки мовним вправам діти мають можливість застосовувати на практиці свої знання та вміння:
- складати діалог на зазначену тему;
- вживати формули мовленнєвого етикету;
- дотримуватися культури спілкування;
- заохочувати співрозмовника висловлювати свою думку;
- дотримуватися норм літературної вимови.
На корекційно-розвиткових заняттях з розвитку зв’язного мовлення використовуються різноманітні види робіт, наприклад:
- Тематичні ігри «Хто що їсть?», «Хто де живе?», «З якої казки?» спрямовані на розширення словникового запасу дітей.
![]() | ![]() |
- Для розвитку мовного аналізу і синтезу використовується вправа «Розсипане слово» |

- Співвідношення звукової схеми зі словами

- «Салат із казок»

- Складання слова із розрізнених складів

- Робота з деформованим реченням

- Гра «Слова заблукали». Складання речення із допомогою запитань вчителя

Щоб розвинути та удосконалити мовлення школярів потрібна щоденна клопітлива робота над оволодінням мовними нормами.
![]() | ![]() |
Зв’язні усні та письмові розповіді учні вчаться будувати за сюжетними малюнками, ілюстраціями, кадрами фільмів

Працюємо над словами по темі. Добираємо слова-синоніми, складаємо речення, тексти-описи, розповіді